Slava lui Dumnezeu. O estetica teologica – Volumul 1 | Hans Urs von Balthasar

Totul depinde de ceea ce rezulta din auzirea, vederea si mai ales din atingerea Cuvantului vietii, si in cele din urma din punerea degetului pe rana din coasta: „ca duhul nu are carne si oase, precum Ma vedeti pe Mine ca am” (Luca 24, 39). Tocmai aceasta carne si aceste oase sunt importante, „duh” exista destul in toate celelalte religii si conceptii despre lume. Ceea ce este distinctiv crestin, este faptul ca sensibilul-corporal nu este numai materialul religios „pornind” de la care se pot face abstractiunile necesare, ci se ramane tocmai la vederea, auzirea, atingerea si gustarea placutei mancari a acestei carni si-a acestui sange, care au purtat pacatele lumii si le-au indepartat.Frumusetea trebuie sa fie primul nostru cuvant. Frumusetea este ultimul lucru de care cuteaza sa se apropie intelectul cugetator, pentru ca numai ea inconjoara, cu aureola splendorii ei de neinteles, dubla constelatie a adevarului si binelui in asocierea lor inseparabila, frumusetea dezinteresata, fara de care lumea antica refuza sa se inteleaga pe sine, dar care, imperceptibil si atat de evident, si-a luat adio de la lumea noastra noua, a interesului, ca sa o lase prada lacomiei si tristetii ei. Frumusetea, care nu mai este iubita si ocrotita nici de religie, dar care, ridicata ca o masca de pe chipul aceleia, lasa sa se vada sub ea trasaturi care ameninta sa devina incomprehensibile pentru oameni. Frumusetea, in care nu mai indraznim sa credem, din care am facut doar o aparenta, ca sa ne putem desparti mai usor de ea; frumusetea care (dupa cum se dovedeste astazi) cere pentru sine cel putin tot atat curaj si putere de decizie ca si adevarul si binele, si care nu se lasa nici separata, nici izgonita de cei doi frati ai ei, fara sa-i ia cu sine in exilul ei, intr-un act de razbunare misterioasa. Poti fi sigur ca acela care strange din buze cu dispret la auzul numelui ei, de parca ea n-ar fi decat podoaba unui trecut burghez, nu mai stie nici sa se roage – fie c-o recunoaste, fie ca nu – iar curand nu va mai putea nici sa iubeasca.Forma centrala de evidenta, de care depinde tot restul, este perceperea formei Dumnezeiesti obiective a lui Isus Hristos, care este nu „crezuta”, ci „vazuta” (oricat de mult am crede in Hristos); in aceasta forma straluceste slava obiectiva a lui Dumnezeu, ea este slava finala (kabod), trimisa si chemata sa-si arunce umbra peste tabernacolul intregii creatii. Toate armoniile cercetarii teologice iradiaza din aceasta slava si aduc marturie despre ea, in masura in care sunt justificate obiectiv si stiintific.

Descriere

Aici Slava lui Dumnezeu. O estetica teologica – Volumul 1 | Hans Urs von Balthasar pret super Online Astazi

Slava lui Dumnezeu. O estetica teologica – Volumul 1 | Hans Urs von Balthasar

Totul depinde de ceea ce rezulta din auzirea, vederea si mai ales din atingerea Cuvantului vietii, si in cele din urma din punerea degetului pe rana din coasta: „ca duhul nu are carne si oase, precum Ma vedeti pe Mine ca am” (Luca 24, 39). Tocmai aceasta carne si aceste oase sunt importante, „duh” exista destul in toate celelalte religii si conceptii despre lume. Ceea ce este distinctiv crestin, este faptul ca sensibilul-corporal nu este numai materialul religios „pornind” de la care se pot face abstractiunile necesare, ci se ramane tocmai la vederea, auzirea, atingerea si gustarea placutei mancari a acestei carni si-a acestui sange, care au purtat pacatele lumii si le-au indepartat.Frumusetea trebuie sa fie primul nostru cuvant. Frumusetea este ultimul lucru de care cuteaza sa se apropie intelectul cugetator, pentru ca numai ea inconjoara, cu aureola splendorii ei de neinteles, dubla constelatie a adevarului si binelui in asocierea lor inseparabila, frumusetea dezinteresata, fara de care lumea antica refuza sa se inteleaga pe sine, dar care, imperceptibil si atat de evident, si-a luat adio de la lumea noastra noua, a interesului, ca sa o lase prada lacomiei si tristetii ei. Frumusetea, care nu mai este iubita si ocrotita nici de religie, dar care, ridicata ca o masca de pe chipul aceleia, lasa sa se vada sub ea trasaturi care ameninta sa devina incomprehensibile pentru oameni. Frumusetea, in care nu mai indraznim sa credem, din care am facut doar o aparenta, ca sa ne putem desparti mai usor de ea; frumusetea care (dupa cum se dovedeste astazi) cere pentru sine cel putin tot atat curaj si putere de decizie ca si adevarul si binele, si care nu se lasa nici separata, nici izgonita de cei doi frati ai ei, fara sa-i ia cu sine in exilul ei, intr-un act de razbunare misterioasa. Poti fi sigur ca acela care strange din buze cu dispret la auzul numelui ei, de parca ea n-ar fi decat podoaba unui trecut burghez, nu mai stie nici sa se roage – fie c-o recunoaste, fie ca nu – iar curand nu va mai putea nici sa iubeasca.Forma centrala de evidenta, de care depinde tot restul, este perceperea formei Dumnezeiesti obiective a lui Isus Hristos, care este nu „crezuta”, ci „vazuta” (oricat de mult am crede in Hristos); in aceasta forma straluceste slava obiectiva a lui Dumnezeu, ea este slava finala (kabod), trimisa si chemata sa-si arunce umbra peste tabernacolul intregii creatii. Toate armoniile cercetarii teologice iradiaza din aceasta slava si aduc marturie despre ea, in masura in care sunt justificate obiectiv si stiintific.

Modalități Plata si Livrare

Platesti online cu cardul sau la livrare ramburs in funcție de produs.

  • Cost livrare: va fi calculat în pagina de comanda după ce ați dat click pe butonul „catre magazin” și adaugă în coș costul de livrare va fi afișat la finalizarea cumpărăturilor dacă produsul este în stoc in magazinul online.
  • Sute de produse beneficiază de transport gratuit dar și dacă valoarea cumpărăturilor dvs. depășește anumita suma în funcție de vânzător.
  • Verificare Colet Înainte de plată
  • Plata cu cardul in rate fara dobanda (in functie de card)

La livrările efectuate prin servicii de curierat, perioadele de predare pot fi modificate în funcție de fluxurile curierilor parteneri in perioada COVID-19 si sărbători precum de Paște etc.

Garanție Produse:

Garanție de minim 12 luni la orice produs, vezi toate produsele.

Un produs expus de: carturesti.ro

Dreptul la Retur

Drept de retur  in conformitate cu art.9 alin.1 din Ordonanță nr.34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, Clientul beneficiază de o perioada de retragere de 14 zile pentru a se retrage dintr-un contract la distanta sau dintr-un contract in afara spatiilor comerciale, respectiv de a returna produsele cumpărate, fără a fi nevoit sa justifice decizia de retragere si fără a suporta alte costuri.

Actualizat la: 29th mai 2023

Declinare de responsabilitate – Disclaimer

Site-ul acesta nu poate asigura exactitatea completă a datelor postate in acest site și nici furnizarea completa a datelor de către comercianți. Drept urmare, din cauza tipului activităților acest site ca fiind un promotor al unor companii terțe, în cazul unor nepotriviri între datele postate pe acest site sau anunțurile siteului și cele afișate pe site-ul comerciantului, acestea din urmă vor predomina. Autorizațiile legale pentru comercializare, originalitatea produselor cât și alte demersuri legale necesare pentru punera in vanzare revin exclusiv în sarcina comerciantului. Prețurile afișate contin toate taxele, preț in lei sau ron inclusiv TVA.

Prelucrarea datelor cu caracter personal

Site-ul nostru nu contine sectiune “Contul tau”, noi nu cerem date cu caracter personal. Astfel siteul nostru nu manipulează date personale de la vizitatori.

Soluționarea online a litigiilor

ANPC

Din gama cu Slava lui Dumnezeu. O estetica teologica – Volumul 1 | Hans Urs von Balthasar

Informații suplimentare

Brand