Chemarea mall-ului sau o radiografie a shopping-ului/Paco Underhill

  In Romania zilelor noastre mall-ul exercita o putere miraculoasa asupra oamenilor. Este locul unde vezi haine branduite, vitrine stralucitoare, cafenele, restaurante si fast-food-uri care te imbie sa le vizitezi dupa un periplu obositor prin magazine. Dar care sunt mecanismele ce stau la baza acestei atractii de necontestat din partea oamenilor fata de marile centre comerciale?   Chemarea mall-ului , celebra carte scrisa de Paco Underhill. Cunoscut om de marketing, specialist in retail si colaborator permanent al publicatiilor The Wall Street Journal si The New York Times, Paco Underhill reuseste in aceasta carte sa faca o radiografie inteligenta, ironica, amuzanta si corecta a mall-ului si a activitatii de shopping in general. Autorul promite o geografie a shoppingului, deosebit de utila tuturor retailerilor care se confrunta in prezent cu un fenomen controversat: remobilizarea unui public avid de shopping, dar din ce in ce mai greu de satisfacut.   Dincolo de stilul accesibil si neconventional, cititorul gaseste o cercetare exhaustiva a activitatilor cotidiene de cumparare, vanzare, consum si plimbare prin magazine. Fin cunoscator al psihologiei consumatorului si detinand abilitatea sociologului de a descrie fapte uzuale de viata, Underhill observa in amanunt trend-urile din vanzarile retail.   In societatea actuala, mall-ul reprezinta un fenomen social si economic. Ceea ce atrage poate cel mai mult in aceasta carte, dincolo de stilul narativ deosebit de atragator, este impactul recunoasterii personale pe care Paco Underhill reuseste sa o provoace. Toata lumea ridiculizeaza mall-ul, ca simbol al unei societati de consum, dar toti suntem avizi sa facem cumparaturi in mall. Cu alte cuvinte, ne sunt foarte familiare observatiile facute de autor privind motivele pentru care adoram sa facem cumparaturi si ne petrecem foarte mult timp in mall-uri, desi ne declaram enervati de aglomeratie sau de lipsa locurilor de parcare spre exemplu.   Printre multe alte motivatii, Paco Underhill spune ca, in primul rand, vizitam mall-urile ca sa ne cumparam diverse lucruri, ca sa scapam de plictiseala, suntem in mall pentru a ne alinia tendintei generale, ca sa vizionam un film sau … pentru ca ploua afara. Unii parinti vin de dragul copiilor lor, iar unii bunici pentru a petrece o dupa-amiaza placuta cu nepotii. Multa lume vine pentru a vizita zona restaurantelor sau, pentru ca, spre exemplu, nu e nimic interesant la televizor. Printe cele mai amuzante motivatii gasite de autor ar fi venitul in mall pentru: “a suti din magazine” sau “ca toata lumea e aici”. Sau “suntem aici, desi nu stim de ce”.   Privind la aceasta lista lunga de motivatii ce stau la baza vizitarii unui mall, se poate conchide ca mall-ul ocupa un loc destul de important in viata noastra.    Mall-ul nu trebuie privit drept un fenomen american relativ recent. Autorul este de parere ca mall-ul a fost intotdeauana o prezenta constanta in viata oamenilor, sub alte nume si forme cumva diferite. Paco Underhill opineaza ca inca de la inceputurile civilizatiei umanitatea si-a organizat partial existenta in jurul activitatii de shopping.   Este adevarat ca multi oameni agreaza sa faca shopping, dar nu in mall. Dar altii tot ajung sa isi faca cumparaturile in mod regulat in mall, desi nu sunt mandrii de aceasta activitate. Ei nu accepta argumentul ca mall-ul reprezinta o versiune contemporana, e drept de alte dimensiuni, a bazarelor, galeriilor si pietelor de demult. Paco Underhill spune ca “prin studierea mall-ului si a activitatilor desfasurate in cadrul sau putem invata foarte multe despre noi insine — despre starea natiunii si despre locuitorii sai — dintr-o multitudine de perspective: economica, estetica, geografica, spirituala, emotionala, psihologica si, cateodata, vestimentara.”   Interesanta este paralela pe care autorul o face intre mall si televiziune. Amandoua sunt doua medii “false”, care incearca sa treaca drept o reflectare a identitatii si dorintelor noastre. Blamam televiziunea pentru rolul tot mai putin educativ pe care il are si pentru accentul pus cu precadere pe zona comercialului si, cu toate acestea, nu ne putem abtine sa renuntam definitiv la televizor. Tot asa si shopping-ul este un rau necesar.   Se poate trage concluzia ca mall-ul, cu partile sale bune si rele, ramane totusi o componenta centrala a culturii de masa in societatea actuala, fiind un fenomen din punct de vedere social si economic.  

SKU: 4eec7ab2-daab-4876-8e06-bdda4826e827 Categorii: , , Etichete: ,

Descriere

  In Romania zilelor noastre mall-ul exercita o putere miraculoasa asupra oamenilor. Este locul unde vezi haine branduite, vitrine stralucitoare, cafenele, restaurante si fast-food-uri care te imbie sa le vizitezi dupa un periplu obositor prin magazine. Dar care sunt mecanismele ce stau la baza acestei atractii de necontestat din partea oamenilor fata de marile centre comerciale?   Chemarea mall-ului , celebra carte scrisa de Paco Underhill. Cunoscut om de marketing, specialist in retail si colaborator permanent al publicatiilor The Wall Street Journal si The New York Times, Paco Underhill reuseste in aceasta carte sa faca o radiografie inteligenta, ironica, amuzanta si corecta a mall-ului si a activitatii de shopping in general. Autorul promite o geografie a shoppingului, deosebit de utila tuturor retailerilor care se confrunta in prezent cu un fenomen controversat: remobilizarea unui public avid de shopping, dar din ce in ce mai greu de satisfacut.   Dincolo de stilul accesibil si neconventional, cititorul gaseste o cercetare exhaustiva a activitatilor cotidiene de cumparare, vanzare, consum si plimbare prin magazine. Fin cunoscator al psihologiei consumatorului si detinand abilitatea sociologului de a descrie fapte uzuale de viata, Underhill observa in amanunt trend-urile din vanzarile retail.   In societatea actuala, mall-ul reprezinta un fenomen social si economic. Ceea ce atrage poate cel mai mult in aceasta carte, dincolo de stilul narativ deosebit de atragator, este impactul recunoasterii personale pe care Paco Underhill reuseste sa o provoace. Toata lumea ridiculizeaza mall-ul, ca simbol al unei societati de consum, dar toti suntem avizi sa facem cumparaturi in mall. Cu alte cuvinte, ne sunt foarte familiare observatiile facute de autor privind motivele pentru care adoram sa facem cumparaturi si ne petrecem foarte mult timp in mall-uri, desi ne declaram enervati de aglomeratie sau de lipsa locurilor de parcare spre exemplu.   Printre multe alte motivatii, Paco Underhill spune ca, in primul rand, vizitam mall-urile ca sa ne cumparam diverse lucruri, ca sa scapam de plictiseala, suntem in mall pentru a ne alinia tendintei generale, ca sa vizionam un film sau … pentru ca ploua afara. Unii parinti vin de dragul copiilor lor, iar unii bunici pentru a petrece o dupa-amiaza placuta cu nepotii. Multa lume vine pentru a vizita zona restaurantelor sau, pentru ca, spre exemplu, nu e nimic interesant la televizor. Printe cele mai amuzante motivatii gasite de autor ar fi venitul in mall pentru: “a suti din magazine” sau “ca toata lumea e aici”. Sau “suntem aici, desi nu stim de ce”.   Privind la aceasta lista lunga de motivatii ce stau la baza vizitarii unui mall, se poate conchide ca mall-ul ocupa un loc destul de important in viata noastra.    Mall-ul nu trebuie privit drept un fenomen american relativ recent. Autorul este de parere ca mall-ul a fost intotdeauana o prezenta constanta in viata oamenilor, sub alte nume si forme cumva diferite. Paco Underhill opineaza ca inca de la inceputurile civilizatiei umanitatea si-a organizat partial existenta in jurul activitatii de shopping.   Este adevarat ca multi oameni agreaza sa faca shopping, dar nu in mall. Dar altii tot ajung sa isi faca cumparaturile in mod regulat in mall, desi nu sunt mandrii de aceasta activitate. Ei nu accepta argumentul ca mall-ul reprezinta o versiune contemporana, e drept de alte dimensiuni, a bazarelor, galeriilor si pietelor de demult. Paco Underhill spune ca “prin studierea mall-ului si a activitatilor desfasurate in cadrul sau putem invata foarte multe despre noi insine — despre starea natiunii si despre locuitorii sai — dintr-o multitudine de perspective: economica, estetica, geografica, spirituala, emotionala, psihologica si, cateodata, vestimentara.”   Interesanta este paralela pe care autorul o face intre mall si televiziune. Amandoua sunt doua medii “false”, care incearca sa treaca drept o reflectare a identitatii si dorintelor noastre. Blamam televiziunea pentru rolul tot mai putin educativ pe care il are si pentru accentul pus cu precadere pe zona comercialului si, cu toate acestea, nu ne putem abtine sa renuntam definitiv la televizor. Tot asa si shopping-ul este un rau necesar.   Se poate trage concluzia ca mall-ul, cu partile sale bune si rele, ramane totusi o componenta centrala a culturii de masa in societatea actuala, fiind un fenomen din punct de vedere social si economic.  

Chemarea mall-ului sau o radiografie a shopping-ului/Paco Underhill pret excelent:

Modalități Plata

Modalități de plata: Plata online cu cardul sau la destinație ramburs in funcție de produs.

Transport:

Livrare produse: Transport în toată Romania la domiciliu.

Garanție:

Garanție de minim 12 luni la orice produs.

Factura si alte acte necesare puse la dispoziția dvs.

Retur Chemarea mall-ului sau o radiografie a shopping-ului/Paco Underhill

Drept de retur in conformitate cu art.9 alin.1 din Ordonanță nr.34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, Clientul beneficiază de o perioada de retragere de 14 zile pentru a se retrage dintr-un contract la distanta sau dintr-un contract in afara spatiilor comerciale, respectiv de a returna produsele cumpărate, fără a fi nevoit sa justifice decizia de retragere si fără a suporta alte costuri.

Declinare de responsabilitate

acest site nu poate garanta exactitatea completă a informațiilor afișate pe acest site și nici furnizarea în totalitate a informațiilor de către comercianți. Drept urmare, datorită naturii activităților acestui site ca fiind un promotor al unor firme terțe, în cazul unor discrepanțe între informațiile afișate pe site-ul sau anunțurile acestui site și cele afișate pe site-ul comerciantului, acesta din urmă va predomina. Prețurile afișate includ toate taxele, preț inclusiv TVA.

Informații suplimentare

Brand